Saturday, February 12

check list...

Assalamualaikum w.r.t.

entry kali nie aku nak bwat check list barang2 yang aku nak bawak balik sana..huhu..yelah..kalau x buat check list nie nanti ada je bende2 yang tinggal..pastu sapa nak jawab??..korang nak?? hehe..bukan senang2 je nak balik rumah balik amek...

urmm, kebanyakkan barang2 nie xde lah semuanya tak boleh nak cari kat sana...tapi kadang2 tue tak menepati citarasa dan standard yang sebenar yang ada kat sini..huhu..pelik?? hehe..tu arh kadang2 pelik jugak..negara maju tapi bende kecik nie tak seberapa bangus sangat...nanti aku cerita kenapa or sebab aku beli barang2 nie kat cnie..ok?? hehe

kita mula dulu barang2 yang agak penting untuk kat airport nnt...

1. Ofkos lah PASSPORT!!! >> gila kau kalau tak bawak..nak lepas Immigrasion kat Malaysia pown tak lepas

2. Itinerary Flight >> yang nie sbnrnya xde lah penting sangat tp in case je..takot2 takde dalam record dorg ke kan...cukup sekadar kita tahu "booking number" sudah...hehe..

yang nie je kowt aku rasa yang penting cket..yang lain kita check plak barang2 yang aku beli nie..

3. Rollaway Mattress >> haha...motif aku beli tilam ni?? hihi...urmm, balik nie aku kene pindah rumah...so, rumah yang aku nak pindah nie bilik ada 2 je..tapi duduk 5 orang..so, faham2 lah kan...terpaksa tido sepah2...maklumlah nak jimat punya pasal..:P

4. "Writting Pad" or dikenali sebagai "Test Pad" >> urmm, mcm lah kat sana takde kan?? hehe..korang nak tahu kertas kat sana..60gsm je paling tebal pown..bayangkan lah..padam2 je dah terkoyak...kertas dah lah mcm reuseable nye kertas..kuning je...haha..tak best langsung!!! so, aku beli 3 set...

5. Pen Biru dan Pen Hitam >> haaa, you know..kat sana kalau pen, mata pen mmg yang paling besar punya..1.0 aku rasa..haha..dah arh tulisan aku nie kecik2 je..mahu nye tak kalau aku tulis nanti tak nmpk bentuk huruf..haha...urmm, lagi satu at least kat sini pen murah lah...baik aku beli kat sini je..haha..aku beli 4 btg..2 biru 2 hitam

6. alat2 tulis yang lain (pembaris, lead pencil n etc) - kebykkan nya takde kat sana..so, be prepare je..

7. Blender!! >> haha..kat sana takde batu lesung nak tumbuk2 nie....so, lagi pown aku nie minat sangat makan sambal...dengan ada nya blender nie bleyh lah blend cili kering selalu..nak masak pown senang nanti...weeee

8. Cili Kering 1/2 kilo >> haha...dah ada blender mesti lah kene beli cili kering mana bleyh x beli..kat sana susah nak cari wooo, mmg kene bawak dari malaysia je nie....kalau tak kene pkai cili serbuk ( rasa tak tahu nak ckp..tak sedap!!!!)..so, ada cili nie best arh...masak sambal lah aku tiap2 hari...haha..

9. Ikan Bilis 1/2 kilo ( haa, siap kupas sendiri dah taw) >> ikan bilis kat sana sangat mahal dan ditambah dengan kualiti yang tidak cukup bagos...maksud nya tak sedap lah...harga mahal tapi kualiti macam harga ikan bilis RM8.00/kg kat sini..haha..

10. Rempah2 Ratus (serbuk kurma, serbuk masak kicap, cukup rasa) >> hehe....serbuk masak kicap kat sana xde baii...cukup rasa pown xde...so, ada cukup rasa at least masakan jadi sedap lah cket..yelah..org bujang yang masak...(paham2 lah ye)..:P

11. Alatan Mandi (ubat gigi, shampoo, pencuci muka, berus gigi) >> aku beli ubat gigi 3 kotak ubat gigi..bwat stock woo..nak bukak kedai runcit pown bleyh nie..haha..

12. Baju, seluar dan etc. tu mcm bese lah kan....x sure bape helai..aku main sumbat je.. malas nak fikir sangat...hehe....sbb dah tambah2 ngan aku beli baju baru kat sini...biar kan aje..lebih berat nnt baru aku keluar kan mana2 yang x patut..haha.

urmm, aku rasa itu je kowt..bukan lah nak pindah sana kan...nak angkut satu almari aku bawa balik sana....dan yang paling penting..berat tak bleyh exceed 20kg...haha..korang rasa lebey tak?? hihi..

p/s: bleyh jadi guideline utk adik2 yang nak fly tu eyh...haha...:P

5 comments:

  1. rase cam lbey brat je arif??? hahah...
    ble nk fly ke sne eh???
    anyway...wishing u have a safe journey!

    ReplyDelete
  2. haha..yeke?? xpe2..kalau lebey bleyh tmbh berat kemudian..hihi..isnin nie blk..14hb pkol 11.50 mlm..^_^....thanks btw..

    ReplyDelete
  3. weh betul stress gila aku test pad dia buruk...
    kalau ye pun environment friendly jangan la cabar sikap kurang sabar aku.... padam koyak mana tahan!

    aku rasa nak angkut rumah aku ni p skali letak kat padang kat sana~

    ReplyDelete
  4. haha...kan2..so, ade jugak org setuju kan..hihi..igt aku sorg je rasa..haha..

    urmm, haa, pe lgi..g order kargo utk bwk umah ko cepat..haha..:P

    ReplyDelete