Sunday, June 5

Tak Semua Orang Suka

Post kali nie nak memberi nasihat lah pulak..dan untuk peringatan diri sendiri jugak..urmm, terlebih dahulu nak tanya kat korang semua..pernah tak terfikir yang soalan2 macam nie akan timbul dalam lingkungan otak pemikiran korang?? then lepas tue ada tak korg rasa bersalah??

1. orang suka ke aku macam nie??

2. eyh..kenapa die macam takde mood?? die marah kat aku ke??

3. alamak!!! aku terlepas cakap lah..die perasan tak??

haa, tak kesah lah ada ke tak..yang penting perasaan macam nie tak tahu lah nak cakap bagus atau tak..sbbnya kalau yang bagusnya kite perasan yang sbnrnya kita ada buat salah..dan dah kecil kan hati orang lain walaupun yang kite tahu sesetgh org kadang2 tak kesah dengan apa yang kite buat or ckp..igt taw..TAK SEMUA!!! so, yang bagosnya kite kene berhati2 dalam segala yang kite buat dan apa yang kite pertuturkan..

yelah kadang2 niat kite tue adalah hanyalah gurauan semata2..tapi ini adalah kehidupan..dalam hidup nie kite jumpa dengan ramai orang, bermacam2 jenis perangai...ada yang macam nie..ada yang macam tue..silap2 perangai kite pown org judge jugak...manusiakan tidak dicipta dengan kesempurnaan...mesti ada cket cacat celanya...

so, kalau kita ada rasa kite dah buat seseorang kecil hati ngan kita..cepat2lah pergi minta maaf...lagi2 kalau kite akan melalui peperiksaan....selagi kite tak pergi selesai kan dengan baik, selagi tue hati kita takkan akan tenang nak jawab exam tue nnt...

tu je kowt rasanya...semoga diambil iktibar...nasihat ini untuk semua orang...takde kene mengena antara yang hidup mahupun yang telah meninggal dunia...:)

p/s : di kesempatan ini saya nak mintak maaf dari hujung rambut sampailah ke hujung kaki...pada sapa2 yang telah berkecil hati tue saya mintak maaf byk2...kalau yang terlepas pndg tue meh lerr refund blk ngan saya..hehe..n lastly..wish me luck for my final exam!!!! yehaa!!!

- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments: